avagy a fogyás és a mozgás művészete

EdinARTS

EdinARTS

Egy kávézás margójára

2015. szeptember 04. - EdinARTS

 malom_kerekgy_e_agoston_b_140913-149.jpg

 

Egy kávézás margójára

 

Igen, semmi egyébre nincs szükséged csak a képzelőerődre! Idézd fel magadban, hogy milyen is  voltál, amikor utoljára meg voltál elégedve magaddal, úgy igazán? Testileg-lelkileg. Emlékszel még? Ugye nem is volt olyan régen! És most mi a helyzet Veled? Hogy érzed magad? Azt hiszem az a bizonyos belső harmónia leginkább belülről fakad, és kisugározza a boldogságodat a környezetedre is!

Nem győzöm hangsúlyozni asszonyoknak, lányoknak, kis és nagy kamaszoknak, hogy mindenki másképp érzi jól magát a bőrében. Más ruhában, más sminkben és más kilogrammal! Különbözőek vagyunk. Ma reggel egy rég nem látott jó barátommal futottam össze az utcán. Oly rég nem találkoztunk, hogy ez a véletlen megérdemelt egy rövid, de annál tartalmasabb beszélgetést egy finom kávé mellett. 

 -Lefogytál!. - jegyeztem meg nem kis csodálkozással a hangomban.

-Igen.. - hajtotta le a fejét. 

Egyáltalán nem tűnt büszkének, sőt még csak a kilók feletti győzelem diadalittas hangját sem hallottam ki szavaiból.. Aztán  elmesélte az egész történetet. Régóta dédelgetett álma volt, hogy lefogyjon, míg rátalált egy olyan diétára, ami abszolút neki íródott. Sikeresen olvadtak le róla a kilók, szinte hetek alatt elérte a kívánt súlyt. De amikor belenézett a tükörbe, valahogy nem tetszett magának. Végül kiderült, hogy a családjának sem, csak ők hallgattak róla, nehogy megbántsák, míg nem az egyik nap kibukott a kisfiából:

-Apu, nekem jobban tetszettél olyan mackósan...mert akkor olyan jó volt hozzád bújni..

Na erre nem tudott mit mondani. Nem volt Ő kifejezetten kövérnek mondható, némi túlsúly volt rajta, de ezzel  pár kiló felesleggel tökéletesen jól érezte magát a bőrében! Ahogy ott ültünk, és mesélt nekem, láttam a szemében a szomorúságot. Elérte a célját, de boldogtalanná vált közben. 

-Nincs itt semmi baj! - szaladt ki a számon hirtelen. -Egyszerűen teremtsd meg azt a súlyt, amellyel Te és a családod is szívesen él együtt! Visszafordítom az egyik kedvenc, fogyókúrázóknak osztott tanácsomat és azt mondom igenis szervezz romantikus közös vacsorát a feleségeddel, és menjetek moziba a fiaddal hatalmas popcornnal! A kólát most sem ajánlanám...

Ezen jót nevettünk és éreztem, hogy ez a nevetés feloldotta benne az elmúlt hónapok feszültségét. Mit jelent egy kávé mellett egy őszinte beszélgetés...hogy valakit minden figyelmünkkel végighallgatunk? Mindent jelent. Változást jelent. Mosollyal az arcán hagyta el a kávézót. Én még maradtam egy kicsit és merengtem magamban a hallottakon. Aztán úgy döntöttem megírom Nektek ezt a beszélgetést.

Szép péntek délutánt kívánok Nektek és ha megtehetitek hívjatok fel egy rég nem látott barátot, üljetek be egy kávéra, vagy forró teára. Csak őszintén figyeljetek rá. A szavaira. És a csoda ott lesz minden pillanatban! Ne feledjétek olyan különbözőek vagyunk, kívülről-belülről - mindenki máshogy érzi magát boldognak, de egy őszinte beszélgetés segít utat mutatni egymásnak! 

Köszönöm, barátom a kávét, és hogy ismét gazdagabb lettem egy csodálatos tapasztalattal!

A bejegyzés trackback címe:

https://edinarts.blog.hu/api/trackback/id/tr97759958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása